Idus er et komplet vedligeholdelsessystem. Med værktøjer, der hjælper dig med at udføre den rigtige vedligeholdelse på det rigtige tidspunkt, kan du opnå en mere optimal, tidsbesparende og omkostningseffektiv drift. Systemet er udviklet til daglig brug og er velegnet til virksomheder i alle størrelser og brancher. Med næsten 30 års erfaring og mere end 2000 tilfredse kunder, er Idus i dag markedsleder.
Få overblik og kontrol med Idus vedligehold
Idus har en lang række funktioner til håndtering af vedligeholdelsesarbejdet. Få besked ved fejl og afvigelser, opret arbejdsordrer, kontroller daglig drift og gem alle oplysninger i dokumentarkivet. Systemet er fleksibelt og kan tilpasses brugerens måde at arbejde på. Vælg hvilke funktioner du skal bruge for at udføre vedligeholdelsesarbejdet, og tilpas interface, adgang og notifikationer efter dine behov. Du vælger selv, om du vil udføre korrigerende, forebyggende, periodisk eller tilstandsbaseret vedligehold.
Idus systematiserer vedligeholdelsen af din virksomhed og giver dig et fuldt overblik over alle aktiviteter. Blandt mange funktioner vælger du, hvordan du vil bruge systemet. Løsningen er fleksibel og tilpasser sig brugerens måde at arbejde på.
Grafisk brugergrænseflade og “peg og klik”, gør systemet let at bruge for både nye og erfarne brugere. Du kan selv tilføje fotos og kan vælge mellem forskellige måder at se aktiviteter, statistikker og rapporter på.
Brugervenlig grænseflade med grafisk navigering
Med Idus kan du nemt navigere rundt i anlægget ved hjælp af billeder, fotos, kort, illustrationer og knapper. Klik videre til den rigtige komponent på få sekunder, og få al den information, du har brug for, ét og samme sted. Her har du også adgang til funktioner som fejlmelding, planlægning og kontrol af reservedele.
Med grafisk navigation behøver du ikke at huske koder eller scrolle gennem store mappesystemer. Det gør det nemt at finde rundt i systemet for både nye og erfarne brugere.
Med Idus App er du online hvor som helst
Med Idus App bliver det endnu nemmere at holde styr på vedligeholdelsesarbejdet og arbejde mere effektivt ude i marken og på anlægget. Opret aktiviteter, meld afvigelser ind, få overblik over udstyret og færdiggør arbejdsordrer på mobil eller tablet. Udstyr markeret med QR eller stregkode kan scannes med appen.
Idus App er kompatibel med iOS og Android, og kan bruges både online og offline.
Download Brochure for Idus Online vedligeholdelsessystem
Funktioner i Idus
- Anlægsregister med maskinkort, dokumentation og vedligeholdelseshistorik.
- Grafisk brugergrænseflade med billednavigation og kort over faciliteter.
- System til planlægning, udførelse og registrering af vedligeholdelse.
- Opsætning til periodisk og tilstandsbaseret vedligeholdelsesplanlægning.
- Oversigt over arbejdsordre, forkert registrering, rundlister, driftslog og tidsrapportering.
- Oversigt over lager, indkøb og økonomi.
- Stort rapporteringssystem med adgang til statistik og rapporter.
- Meddelelsessystem til afsendelse af advarsler.
- Tæt integration med kontrolsystemer.
- Byg dine egne dashboards.
- Adgang via telefon og tablet, både online og offline.
Integration
Idus kan integreres med alle typer ERP-systemer. Idus Connection Suite (ICS) modulet muliggør tæt integration med andre kontrolsystemer. Her kan data, som driftstimer, antal start/stop osv., indhentes for at udløse nødvendig vedligeholdelse og opstille en mere tilstandsbaseret vedligeholdelsesstrategi. Systemet kan forbindes særligt tæt med Proficy iFix fra GE Digital.
Backup af data
Det er vigtigt, at der er backup af dit vedligeholdelsessystem, så det kan gendannes i nødtilfælde. Hvis du som kunde selv står for backup (On Prem), anbefaler vi, at det foregår mindst én gang dagligt, og at der er opsat rutiner, så backups opbevares på mindst 2 geografisk adskilte lokationer. For Idus Online – når Idus udbydes som en service (SaaS) – benytter vi de samme principper. Det vil sige, at der tages backup omkring midnat hver dag. Backup er ligeledes gemt på 2 separate geografiske steder for redundans.
I gang på nogle få dage!
Idus er fleksibel og skalerbar og er tilpasset din virksomheds størrelse. Systemet kan installeres på egen lokal server, eller på en server hos jeres IT-partner. Installation og opstart foretages normalt inden for få dage. Vores konsulenter hjælper dig med at finde den rigtige måde at implementere systemet på i jeres virksomhed og tilbyder ligeledes oplæring i systemet. Læs mere om IDUS på deres hjemmeside her.
Vil du vide mere?
Book en demo eller få en snak om vedligeholdelsessystemer!
Udfyld formularen, så kontakter vi dig snarest.
BOOK DIN GRATIS DEMO I DAG
– enten ved at udfylde formularen til højre eller direkte hos
Erik Nielsen
Area Sales Manager
erik.nielsen@novotek.com
+45 27 22 37 17
Udfyld formularen nedenfor, så kontakter vi dig snarest